Måndag 17 december

För länge sen pratade jag med de andra förstesidesredaktörerna om att börja ha regelbundna möten, men först i dag kom vi till skott. Eftersom vi går på motsatta skift så ses vi aldrig. Det är faktiskt lite tråkigt, eftersom man dels behöver prata om sitt arbete och dels kan det vara trevligt att ses och prata strunt. De andra som jobbar på nätet verkade lite nyfikna och nyhetschefen skojade om subversiv verksamhet.

Men det var bra. Vi fick stämma av allt från små redigeringsdetaljer, till lite större mål. Kul när man haft exakt samma tankar och reaktioner var och en på sitt håll.

I övrigt var dagen fridfull. Erika och jag länsade godiskorgarna och det var ett bombhot mot polisstationen i Falkenberg. På tv verkade det inte så värst dramatiskt. En uttråkad polis stod och hängde vid avspärrningarna. "Jaa, det ringde en man och sa att han lämnat en bomb i en låda. Så vi gick ut och nu är vi här."

I dag var också dagen som jag fick växla in mina papperskuponger till ett riktigt taxikort. Det står mitt namn på och att jag är avtalskund och allt. Kortet var tänkt att förenkla allt taxiåkande framöver. Inga kvitton, inget krångel.

Naturligtvis fungerade det inte när jag skulle använda den på kvällen.

Kommentarer
Postat av: Emma

haha,poliser älskar sitt jobb, helt klart. =P god natt!

2007-12-18 @ 04:21:49
URL: http://thabojan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0