Tisdag 18 december

Sista dagen inleddes med stor julfika på redaktionen. Vi är nu så många att det tar hela soffgruppen i anspråk och det blir riktigt trångt, stimmigt och mysigt. Det var saffransbröd, pepparkakor, julmust, ischoklad och skumtomtar, och på toppen av det så har TT-godiset anlänt. Jag höll på att dö sockerdöden flera gånger om den här kvällen.

Arbetsklimatet bar en konstig blandning av konflikter och humor. Lite som på ett barnkalas när alla fått för mycket marängsviss. Det blev parodiskt hur nyhetschefen försökte reda ut ett problem för att sedan knackas på axeln av nästa arga person som hade nåt att säga.

Ibland undrar jag hur folk kan ta praktiska problem så personligt. Bristande kommunikation och olycklig slump orsakar de här problemen, det sitter ingen nedrig människa nånstans och ställer till det på pin kiv. Och om man tar i så här mycket över små tekniska missar, hur tar man då riktiga viktiga motgångar?

Det mesta slutade ändå i fniss och en avslappnad sista dag. Allt som hände var att en till Ica-butik lades till listan av köttfuskare och ANC valde fel gubbe till ny partiledare.

Jag prövade återigen mitt taxikort, som personaldamen lovat nu skulle vara aktiverat. Fungerade det? Så klart inte.

Men sak samma, nu är jag ledig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0