Torsdag 20 december

Jag har varit ledig i två dagar nu. Onsdagen ägnades åt att fylla på batterierna och gå en vända på stan i jakt på de sista julklapparna. Eller ja, stan och stan. Jag gick till Fridhemsplan som duger lika fint. Det har hela fastigheter med konsumtionsvaror och en busslinje som går hela vägen upp för berget till mitt hem.

Ringde mormor eftersom hon fyllde år, en imponerande ålder av 88 år. Hon hade spenderat dagen i telefon med släktingar och väninnorna, vilket är ett litet gäng tanter som hållit ihop sen småskolan, i rediga åttio år. Nu börjar damerna bli lite för skruttiga för att gå hem till varandra, men de ringer varje morgon för att se att alla är uppe, krya och på benen.

Idag kom Sara hem från sista natten på jobbet och packade ihop sina grejer. Lite sorgligt med utflyttandet, men vi tog det med ro och jag följde Sara till tåget. Det blev ju lite märkligt farväl, eftersom vi syns imorgon. I vanlig ordning när man tar tåget hem i juletid så stöter man alltid på folk man känner, den här gången Stoffe. Vi hann inte stanna och prata dock.

Väl hemma tvättade jag alla mina kläder, packade, strök, diskade, dammsög och röjde järnet. Högeffektiv användning av tiden, med lite podradio i öronen. Jag fick även ägna mig åt att äta ur kylskåpet; tre ägg på en dag och innovativ användning av mejeriprodukter på dekis.

Nu har jag fått ordning på det mesta och ska knyta mig. Imorgon bär det av till skogarna i Värmland!

Kommentarer
Postat av: Arktos

GOD JUL & Gott Nytt År!

Synd att du inte kan komma på nyår men vi får ha en inflyttningsfest så blir allt bättre.

Jag har kommit längre i min förståelse av utilitarismen. Så min julklapp till dig är att jag förstår att eftersom du inte vill värdera en individ så väljer du utilitarismen för att man måste välja hur man ska handla. läs mer om detta på min blogg: http://bjornaxen.wordpress.com/2007/12/30/individvardering/

2007-12-30 @ 13:29:13
URL: http://bjornaxen.wordpress.com
Postat av: Arktos

Om jag missförstått så får du gärna klaga!

2007-12-30 @ 13:30:05
URL: http://bjornaxen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0