Onsdag 11 juli

Idag vaknade jag av att Dan, min gamla klasskamrat från journalisthögskolan, smsade och frågade om vi skulle fika. Det hade varit skoj, men jag jobbar ju som jag gör och blev tvungen att skjuta detta på framtiden. Hann iväg i någorlunda god tid till jobbet och hann med att ringa Per om hans 30-årskalas som jag tyvärr kommer att missa på grund av sagda jobb.

Han verkade något nedslagen över begivenheten, men jag tycker inte att ålder är sån stor black om foten. Man blir äldre bara och det har hänt mer i ens liv. Och 30, herregud. Fortfarande med alla möjligheter att göra sakerna man vill, nästan mer eftersom man oftast har mer resurser, och man är tillräckligt gammal för att inte vara dum i huvudet.

Innan tremötet hann jag besöka Hanna på ovanvåningen och vi gjorde upp att vi skulle ses på måndag. Hon skulle visserligen skriva sitt kåseri den dagen, men det finns nog tid att kolla på hennes lånelägenhet på Odenplan och prata lite.

Sen jobbade jag i tio timmar, som gick i varierad takt. Fick mail från Micke, min tidigare granne hemma i byn i Värmland. Han hade flyttat till Stockholm och undrade om jag ville gå och fika. Mycket fikande blir det. Nu sitter jag och tittar på The Librarian. Inte världens bästa film, men lite underhållning i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0