Tisdag 10 juli

Även idag blev jag väckt av en lägenhetskrängare, den här gången med dystrare bud. Jag blev omsprungen även på den kassa lilla lägenheten och fick besked av andrahandstjejen att hon bokat in ett flertal personer att komma och kolla på hennes etta. Modstulet bokade så även jag in ett besök på fredag klockan 18.30, men jag är ganska övertygad om att den kommer att ha gått då.

På vägen till jobbet tänkte jag ha gått in på Swedbank för att få min dosa utbytt, eftersom den bara visar delar av de pixliga siffrorna som behövs för att ta sig in till Internetbanken. Dock kom jag fram med lite för liten mariginal och valde istället att komma i tid till tremötet.

Därefter var det ett högt tempo av knivskärningar och andra otäckheter fram till matdags. Matsalen på tidningen är rymlig, men tydligen inte så spatiös att folk inte vill sätta sig i varsitt hörn. När jag satt och gnaskade på min macka så valde ett litet grabbgäng från nån annan arbetsplats i huset att sätta sig vid ett av de mindre, runda borden rakt framför mig. De hamnade liksom lite för nära och det blev som rörliga element i mitt drömska lyssnande på podradio. Sen dök det även upp några eftersläntrare som skulle klämma sig ner där, vilket blev en lustig kontrast. Jag satt själv vid ett jättebord och de försökte pressa sig ner tio pers vid ett bord för fem. Matsalen är en svår plats för människan.

Förra sommaren var vi fler på nätet och kunde då gå och äta ihop, vilket var trevligare, men jag märker nu, med det uppskruvade tempot, att det är ganska skönt att sitta och bläddra i tidningar och äta i fred.

Jag kom hem i tid och håller nu på att skriva på fler blocket-annonser om andrahandsboenden. Greger och jag har gjort upp fram till sista september, men sen går det inte att förlänga det här boendet längre, vilket gör situationen lite jäktad.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0