Fredag 9 november

Tröga dagar med tillhörande snålblåst och ruskväder. Mmm, november är här.

Igår lyckades jag ådra mig min nya fräcka variant av migrän, som börjar som en frostros på ögonhinnan och sedan sprider sig till pirr i fingrarna och dunderhuvudvärk. Detta sammanföll med att vi skulle direktsända en fotbollsmatch på hemsidan, en ganska ovanlig företeelse, som kräver lite fokus.

Jag stannade kvar och gjorde min grej och när den bedarrat efter några timmar, så hade även migränen gjort det. Fick även besked att jag inte troligen inte skulle få vara ledig nästa helg, som jag hade planerat att åka till Göteborg. Kanske inte världens bästa dag sammantaget.

En lustig sak var nog dock när de äldre på kvällsskiftet berättade om forna dagars teknologi vid fikabordet. Jag hade redan hört om teleprintern som stod i ett skåp nånstans och knattrade ut inskrivna meddelanden, men nu fick jag höra om rörpost. Nu kanske alla har sett ett rörpostsystem redan, men jag kände bara som att de satt där och skojade med mig.

Tydligen var det helt enkelt en massa metallrör, sedemera i plast, som löpte runt om i huset och man kunde lägga in tuber med brev, eller film som skulle framkallas, och sen svischade dom iväg till andra delar av byggnaden. Hur häftigt som helst! Och skrymmande, föreställer jag mig. Men ändå.

Allting behöver inte vara i snygga pixlar och fiberoptiska kablar. Jag vill ha tillbaka spakar, stora vred och märkliga apparater!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Tråkigt att få veta sådär att du inte får vara ledig, men roligt att höra om massa konstiga saker som man bara trodde fanns i filmernas värld, haha

2007-11-10 @ 05:31:34
URL: http://ceciliamoberg.blogg.se
Postat av: Modey

Ja, gammal kontorsteknik är faktiskt hur kul som helst. Det vore helt klart coolt att ha rörpost flygandes runt i huset. :)

2007-11-11 @ 05:21:37
URL: http://modey.blogg.se
Postat av: Gwellmyn

Det är bara gå in på vilken större butik som helst. Majoriteten av dem har det fortfarande.

2007-11-12 @ 15:13:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0