Söndag 4 november

Lova kom på besök igår; vilket var jätteroligt. Vi satt och pratade och drack kaffe hemma hos mig hela eftermiddagen, för att sedan gå till en tapas-restaurang på Kungsholmen. De hade så klart bordsbeställning, men kyparmannen gav oss ett bord om vi lovade att vara färdiga inom en och en halv timme. Det klarade vi av på ett bra sätt och tog oss sedan in till stan.

Det blev en kort sejour på Underbara bar, där vi hamnade i slang med bordsgrannar från Jönköping. De var oförstående inför vad lajv var och att Jönköping hade en stor rave-scen och när jag skulle skoja om bibelbältet så säger den ena att kyrkan minsann är ganska bra. Vi gick och mötte upp Björn på Medborgarplatsen istället för att prata med dem.

Hanna hade folk över, så vi åkte ut till hennes lägenhet i Sickla och spelade spel och lekte charader. Klart underhållande blandning av folk för min del, Lova från förr, Hanna från GP-tiden och Björn från samtiden. Vi tog en taxi in till stan och avslutade kvällen på Kvarnen, Björn lite före mig och Lova som gick och åt grekisk snabbmat. Vi lyckades till och med undvika att väcka Sara som låg och sov hemmavid.

Hon har lämnat in Saras "jag är vad jag äter!" (min systers matintag varje dag):

Lördag

Frukost: Äggröra och skinka
Lunch: Pasta, vårrullar, ugnstekt falukorv, sallad och knäckebröd
En kopp kaffe
Middag: Potatisgratäng, kassler, sallad och knäckebröd
Två Finduspiroger

Söndag

En kopp kaffe
Lunch: Potatismos, köttbullar, brunsås och lingonsylt
Café Latte och en Wasa knäckemacka
Middag: Rostbiff, bulgur och sallad
Björnbär och glass
En kopp kaffe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0