Söndag 21 oktober

Oj, vad man blir slarvig med skrivandet när jobbet kommer igång. På fredagen hände just ingenting på jobbet, men jag var trött ändå. Helt opåkallat eftersom jag sovit bra.

Jag hade en lustig taxichaufför hem dock. Han kom körande lite försiktigt längs vägen, med bara ett fungerande ljus, stannade vilset på fel ställe och en irriterad omkörare tutade åt honom. Detta kombinerat med en ganska räddhågsen uppsyn och ett försiktigt erkännande att han inte kört tidningsfolk innan gjorde att jag tyckte lite synd om honom. Sen körde han ut mot trafiken (!) i en av korsningarna och körde mot rött när han skulle ta sig tillbaka till rätt plats på vägbanan. Tyckte lite synd om stackarn, för det blev liksom lite för mycket för honom.

Lördagen var dock en riktigt fantastisk dag att jobba på. Det var kombinationen av händelsenyheter, riktigt bra pappersgrejer och en massa fotboll som gjorde min dag. Dessutom hade vi lyckats synka de långa featureartiklarna med pågående händelser; bland annat hade Fight Club-wannabes från AIK och IFK Göteborg en tjuv- och polisjakt genom Stockholms län och till detta visade det sig att Sporten gjort ett reportage om en avhoppad AIK-huligan som berättade inifrån.

Klart upprymd begav jag mig efter jobbet till Björn och Malins utflyttningsfest  i Vårberg. Det gäller att passa på när man kan få lite socialt liv in emellanåt. Emma, Kalle och jag var kvar till sist så vi delade taxi till olika destinationer in mot stan.

Söndagen blev då något tufsig, men det märkliga var att jag inte var så trött, dock enormt hungrig. Jag gick och åt för tidigt och sen blev jag tvungen att gå och handla mer mat vid niotiden.

De stora grejerna för dagen var valet i Polen, Formel 1-dramat och så den underliga situationen som uppstått i Kurdistan. Rebellfolket bor i bergen i norra Irak och gör räder in i Turkiet. Detta slutade senaste gången blodigt och Turkiet vill som hämnd gå in med marktrupper i Irak, men där är redan USA. Tidigare i veckan kallade Turkiet hem sin ambassadör från Washington för konsultation, när USA tänkt erkänna ett gammalt folkmord på armenier för länge sen. Rörigt det här med ordalydelse och nationalstater.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0