Fredag 14 september

Jag går till jobbet på en kvart. Det är fyra stora kvarter och en slags bro mellan mig och DN-skrapan. Hur bra som helst.

Det var faktiskt jätteroligt att komma tillbaka till jobbet. Dagen innan kände jag den där dystra söndagskänslan, men den försvann när jag kom in på redaktionen, fick träffa alla och börja leka med nya layouten. Allt kändes nytt och roligt. Jag har ett bra jobb.

Clas satt bredvid mig och var dunderförkyld hela kvällen, vilket också spred sig till de närmast sittande kollegorna. Hoppas att jag inte får något återfall av detta. Träffade Hanna och fick pratat lite. Det kändes också bra, har saknat henne.

Åt en fruktansvärd rätt i matsalen som var kyckling med klyftpotatis och mangosås. Att jag aldrig lär mig, detta med fruktsåser i mat. Det kändes som att äta efterrätt och varmrätt samtidigt.

Nu sitter jag hemma och försöker komma ner från energikicken av att ha jobbat järnet i elva timmar i sträck. Det är bra med tempofyllda arbetsuppgifter, så att man vet att man lever.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0