Fredag 28 september

Kalasdag. Jag mötte upp Tobias vid Fridhemsplan kring kl 16 och gick och köpte tilltugg. Hushållet har egentligen inte så stort utbud av glas, bestick och annat som behövs när man bjuder in många personer, så jag kände att ett set vinglas på Åhléns inte kunde vara fel.

Vi hade en plan att tillverka pinn- och plockmat, vilket Sara gjorde med bravur. Tomas kom med två guldpåsar med bubbel som inflyttningspresent, sen började det trilla in fler folk. Tyckte att det var trivsamt att kunna ha fest hemma hos sig själv igen, även om lägenheten egentligen är lite liten för det. Det var sammanlagt arton personer här och det var nog för att det skulle ge lite riktig vimmel- och mingelkänsla.

Omkring tolvsnåret begav vi oss ut och gick på klubb i Gamla Stan allihop. De hade en helt okej innergård att komplettera det kokvarma dansgolvet där allt man kunde göra var sardindansen. Efter stängningsdags tappade Tomas, jag och Sara bort de andra, och gick istället på egna äventyr. Sara fick mat och vi hittade så småningom en taxi hem vars chaufför hade en egen DC-hubb med 25.000 Elvislåtar, enligt egen utsago.

Väl hemma så gick det riktigt snabbt och lätt att plocka ihop och ställa ner i diskmaskinen, vilket var skönt dagen därpå. Bra kalas.

Saras "jag är vad jag äter!":

Frukost: Två leverpastejsmackor
Lunch:
Spaghetti och fläskfilé med vitlökssås
Snittar med skinka, tomat och basilikablad
Chips och drinkar
Lakritsshots
En Big Bite (korv med bröd)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0