Onsdag 5 september

Äntligen Internet igen. De senaste underverken i mitt nya hem har visserligen varit tämligen lätta att koppla i, men det finns en viss tillfredställelse att få trycka på knappen som gör det eller snickra ihop sin egen skåra-A-i-flik-B-Ikeamöbel. Tobias kom över på tisdagen för att hjälpa mig att resa på den otympliga bokhyllan och nu har jag ägnat två dagar åt att fylla den med mina böcker, serier, block och papper. Den slukade allt! Jag trodde att jag hade en imponerande samling litteratur, men den åt upp hela samlingen.

Jag kom till Stockholm på måndagen efter en ganska händelslös tågresa, med insikten att detta nu på riktigt är mitt hem. Alla mina tillhörigheter är här och jag har ingen bas att återvända till i Göteborg. Lite sorgligt, men å andra sidan så flyttade jag för ett och ett halvt år sedan, så det kanske var på tiden.

Efter bokhylleresandet på tisdagen följde jag med på brädspelskväll på Dragons Lair och kom sist i Tigris och Eufrat, men det var trevligt ändå. Sen var det förförande smidigt att ta sig hem igen. På måndagen så ringde Göran och ville ha socialt umgänge så vi gick och shoppade och fikade vid Fridhemsplan. Jag måste hålla med honom om att det är trvisamt att ha någon som bor nära. Med mig hem fick jag två snygga papperhållare och två lampor som kan stå i bokhyllan.

På kvällskvisten ringde Björn och Karin och undrade om jag ville med ut och jag strålade samman med dem på Underbara bar, vilket är en omgjord biograf som nu är en bar med våningsplan och små rum, prång och hörn. Mycket mysigt. Där kom jag i slang med en ljuselektriker och rådfrågade honom om min bokhylla, men allt han hade att komma med var dyra företagslösningar i form av diod-sladdar. Till sist köpte vi grekisk snabbmat och begav oss hemåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0