Söndag 23 september

Lite seg start på dagen, men vill man ha social tillvaro så får man lida pin. Fick titta en massa på fotboll den här kvällen, vilket var en fröjd. Matsalen hade potatisgratäng och kött att erbjuda. Fina grejer. Satt och lyssnade på ett gäng från en annan redaktion i huset. En av tjejerna hade ett indignerad utlägg om kvällstidningarnas ställning, om hur de förr i tiden gjorde riktiga neddykningar i folks liv och hade starka reportage som sin grej. "Och hur fan är det nu, det är ingenting!"

Jag känner inte att jag är gammal nog att minnas när kvällstidningarna var bra och bröt mot mallar och normer. Och jag håller med tjejen. Vad är planen med dagens kvällstidningar? Å andra sidan så kan man ju ifrågasätta sånt gällande all medieverksamhet, hur blev det här egentligen?

Olle bjöd på spontan feedback på nya layouten i går också. Han var upprörd över att det såg ut som ett disco med alla blinkande grejer på sidan. Jag tycker faktiskt att det ser bättre ut nu. Han skulle sett den animerade annonsen som var förra året där små, små bilar körde in och ut ur två annonsblock som låg på olika ställen på ettan. Jag blev åksjuk bara av att titta på det.

Kom hem och pratade lite med Sara, som hade tvättat alla mina lakan och fixat fint.

Saras "jag är vad jag äter!":

Frukost:
Äggröra och skinka med en kopp kaffe
Lunch: Pastasallad (rödlök, oliver, fetaost, bönor, tomat), yoghurtdressing och köttbullar
Kexchoklad och en kopp kaffe
Middag: Mos (morot och kålrot), cocktailkorvar och ketchup
Ett glas ekologisk Proviva-juice (äpple och kiwi-smak)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0