Torsdag 20 september

Vaknade förvirrad av att jag hörde röster, men det var Sara som pratade i telefon i köket. När hon gått till jobbet tog jag mig samman och begav mig ner till Fridhemsplan för att handla.

Det finns en hel del saker som jag tänkt införskaffa; ett par tofflor (det är kallt på golvet), krokar, växter och annat pynt, men när jag gick där i Åhlens-djungeln så blev det ingenting inhandlat. Stockholm känns för stort i shoppingavseende. För att hitta exakt det man söker och precis så bra som man tänkt sig så måste man ju ge sig ut på en expedition med karta, lykta, matsäck, i förväg uppsatta mål och tio meter rep. Det skulle ta en evighet.

Så istället strosar man runt i förhoppningen att prylen bara ska dyka upp i ens blickfång, vilket är ungefär lika fruktbart som att fågelskåda på känn. Dessutom började jag bli nedtyngd av matkassen och störd av regnandet och trött på att irra, så det slutade med att allt jag kom hem med var ett par sugkoppskrokar för femton spänn.

Sen kom syster hem vid elvatiden efter ett lite tungt arbetspass och blev tvungen att lägga sig tidigt eftersom hon måste gå upp klockan fem.

Sara hävdar att hon minsann har större kapacitet än så här, men detta är ändå dagens "jag är vad jag äter!":

Frukost:
Två äggmackor och en kopp kaffe
Lunch: Spaghetti och köttfärssås
Plommonpaj med vaniljvisp och en kopp kaffe
Middag: Spaghetti och köttfärssås
En kopp kaffe
En banan

Kommentarer
Postat av: Gwellmyn

Äter hon något annat till frukost än äggmackor? Eller råkar hon bara vara väldigt förtjust i just det?

2007-09-21 @ 10:38:37
Postat av: Modey

Sara har ett gott förhållande till ägg.

2007-09-24 @ 02:54:22
URL: http://modey.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0