Tisdag 29 april

Det är alltid lite lugnare att jobba helg än på de hetsiga vardagarna, när alla är på plats och har en massa projekt igång. Det går heller inte att dra upp tempot på journalistiken på helger och kvällar, eftersom myndigheter är stängda och folk är hemmavid. I denna allmänna stiltje så la jag upp en ganska kass grej i topp på fredagkvällen; ståupp-komikern Magnus Betnér hade uppträtt på Örebros konserthus och en stollig man i publiken hade börjat bråka. En knuff och lite skrikande samt en trasig t-shirt blev resultatet. Magnus Betnér själv tyckte att det var lite konstig nyhetsvärdering, men verkade mest vända sig mot kvällstidningarna, i vilka han hade blivit "misshandlad".

På söndagen rullades en annan välläst historia upp, om en man som hållit sin dotter inspärrad i källaren i 24 år och som var far till hennes sex barn. Österrikarna har uppenbarligen en benägenhet att spärra in folk på utstuderat konstiga sätt.

På måndagen åkte jag ut till Danderyd en sväng och fick med mig Tomas hem. Det var spelkväll med nytt spel och en ny deltagare, som Dani introducerade. Det gick fint, vi käkade chips och gotter i mängder och lärde känna den nye killen Sebastian lite bättre.

Idag har jag varit på Södermalm och promenerade hem i solen. Inte hela vägen, men en bit. Tunnelbanan som jag hamnade på hade hicka och kröp fram, men i gengäld så lyckades jag tajma med bussen efter att ha inhandlat grejer till Valborgs-besöket. Det blir ingen resa till Uppsala, eftersom Marie och Daniel bestämt sig för att komma hit istället. Så det blev städa-tvätta-fixa-dag mest. Ska bli roligt att träffa dem igen, tyvärr missade jag ju Daniels disputation i fredags och jag har alltid velat gå på examenskalas för högre utbildade. Det är som studenten, fast tuffare. Men, det kommer ju fler chanser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0