Ekorrhjulet står tomt

Efter en lång vår och försommar har så äntligen semestern kommit. Nedräkning pågick under sista arbetspasset och det gick trögt. Att jobba under sommartorkan innebär att man sysslar uteslutande med vädret, algblomningen och drunkningar. Under en av kvällarna som jag jobbade inträffade en tredjedel av månadens samtliga drunkningstillbud. Alla har sina mardömsscenarion och att drunkna råkar vara mitt, så det blir väldigt obehagligt att sitta och ta emot samtalen på löpande band. Jag vet inte riktigt hur det kommer sig; jag har inte varit med om någonting eller så. Vatten är ett opålitligt element i min bok bara.

Det blev muntrare sedan, när jobbet tog slut och semestern startade. Jag började friskt med spel med Tomas, Göran, Dani och Jocke, hemma hos mig. Ove dök upp senare på kvällen efter att ha varit funktionär på Pridefestivalen. Jag blev erbjuden att följa med på Pride några gånger, men tog inte chansen. Kanske skulle ha varit roligt, men jag siktade på fridfulla lediga dagar istället.

På torsdagen försökte jag sova ut riktigt länge, men Hanna ringde mig fyra gånger och när jag till slut svarade ville hon att jag skulle komma med och bada. Vad har man vänner för om inte att dra med en ut i solskenet? Sickla ligger sydost om Södermalm och har en egen liten sjö precis nedanför Hannas hyreshus. Vi låg i solen och flämtade en bra stund och sen var det bara att plumsa i från bryggan. Mitt första bad för året och det händer sista juli. Hanna skulle vara med i TV4:s morgonsoffa och hade gjort slut med killen. Vi käkade mat på restaurang Sjöpärlan som låg längs med stranden och begav oss sen in till Slussen för att gå på jobb-öl med DN.se.

På fredagen hade jag vänner över på ett mindre kalas. Det började egentligen med att jag och Sofia skulle dricka lite vin ihop och se om någon annan ville hänga med. Kändes klart somrigt att folk var på idén på kort varsel och jag fick dessutom träffa lite nya människor, eftersom Tomas hade långväga besök. De var också rollspelare och sken upp när jag hade GothCon-muggar i skåpet. Det är rätt kul när man stöter på likasinnade; de har spelat samma spel, sysslat med samma fritidssysselsättningar och skrattar åt samma saker.

Lördagen blev en uppsamlingsdag inför resan västerut på måndag, då jag först ska till huset i Kungshamn och hälsa på föräldraskapet som har huserat där hela sommaren och därefter ska jag till Göteborg veckan efter. Jag ska bada, jag ska läsa böcker och jag ska hänga med folk utan att stressa. Hur bra som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0