Fredag 22 februari

Eftersom min kära föräldrar intar fästningen imorgon så har jag ägnat dagen åt lite röjande i lägenheten och en tur på stan för att inhandla munchies. De ska låna min lägenhet och jag ska sova hos Sara och Håvard i Edsberg, vilket ger mig lite tid där också. Har inte varit där sen vi flyttade in Sara och det känns ju lite kasst.

Jag hade nån förvirrad plan att hänga lite med Hanna på kvällen eftersom jag fick för mig att födelsedagen var idag, en felräkning som jag glömde förmedla till Hanna som ringde och sjöng Jamåhonleva innan jag hann stoppa henne. Dock var jag lite försenad i mitt schema och Hanna var slutkörd så vi bestämde oss för att skjuta på umgänget. Sen pratade jag lite löst med Göran om att göra nåt stillsamt, men det lyckades jag inte heller med och de skulle i alla fall packa för sin Rom-resa imorgon bitti.

Istället blev det tvätt, dammsugande och svabbande, det senare som höll på att bli min förtida död. Kakel, eller klinkers, eller vad det heter, som hallens och kökets golv består av, blir såphalt när det blir blött och jag kanade runt i lägenheten som nåtslags Disney-rådjur.

Planen är att fira pappa som fyller 65 år och jag som blir 28. Två åldrar med sina egna särdrag, men pappas är ju helt klart mer milstolpig och episk. Han går i pension till sommaren, efter ett liv som naturlärare. Jag får nöja mig med att vara nånstans mitt i livet, lite lätt ospecifierat var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0