Torsdag 21 februari

Så var sista dagen på passet avklarad igen. Den här gången ett lugnare och kortare pass.

På tisdagen hände inte mycket förrän Tomas hörde av sig. Han och Jocke kom över efter jobbet, vilket innebar att jag fick skjuts och trevligt sällskap. Annars brukar ju jobbdagarna bli lite socialt ödsliga, eftersom man är vaken när alla andra sover. På onsdagen fick jag ännu en möjlighet att göra något efter jobbet, men kände att en stillsam hemmakväll var på sin plats. Det innebar mest att jag hasade runt i mysbyxor och spelade dataspel i och för sig, men det är inte att underskatta.

Jag lyckades somna med blött hår och hade en vild hårdag på torsdagen, men jag tänkte att det gör väl inte så mycket. Just den dagen hade DN:s webb-tv bestämt sig för att intervju Morgan Pålsson, känd från Hipp hipp (?) och som nyligen gjort nån film. Detta lilla webb-tv-inslag körde plojgrejen att han skulle söka jobb som reporter på Dagens Nyheter för att sedemera bli utkastad av chefredaktören. När de spelade in detta satt jag och Clas i bakgrunden och det blev som en liten teaterföreställning runt omkring oss. Det var lite som lajv, eftersom de spelade upp små högljudda scener och det var i allmänhet lite lustigt. Dock hade jag en allvarlig tipsare på tråden just då, så det blev lite kluven uppmärksamhet.

I övrigt så var det en hetsig kväll, eftersom det var idrottsevenemang samtidigt som serbiska nationalister beslöt sig för att lalla in på USA:s ambassad i Belgrad och sätta fyr på den. Tragiskt nog omkom en av demonstranterna i eldsvådan, men det var inledningsvis oklart vem som brandpersonalen hittat, vilket höjde röstnivån på CNN något. Hade det varit en amerikansk ambassadpersonal skulle det ha blivit riktigt dålig stämning. USA bad dock Serbien i bestämd ton att sköta sina internationella åtaganden att skydda ambassader i landet.

Kommentarer
Postat av: k-paw

man såg dig i bakgrunden!! men, håret såg inte jättevilt ut...

2008-02-22 @ 22:07:37
URL: http://kinapuffen.blogg.se
Postat av: Gwellmyn

Kollade efter dig som bara den, men jag såg dig inte i själva klippet. Däremot syns du stort och tydligt på själva bilden innan man drar igång videon :)

2008-02-22 @ 23:53:06
URL: http://gwellmyn.blogg.se
Postat av: Carro

Jag såg dig ingenstans kan du säga vid vilken tid på klippan så jag kan titta igen och faktiskt se dig? :)

2008-02-23 @ 03:39:38
Postat av: Modey

Jag syntes inte i filmen; satt ur bild, till höger om Clas och försökte prata i telefon. Däremot syntes jag ju på bilden till tv-inslaget på hemsidan.

2008-02-23 @ 03:51:37
URL: http://modey.blogg.se
Postat av: Gwellmyn

Btw, varför har du ett frågetecken efter Hipp Hipp, känner du inte till serien?

2008-02-27 @ 22:39:20
URL: http://gwellmyn.blogg.se
Postat av: Modey

Det var det jag ville säga med mitt frågetecken, ja.

2008-02-28 @ 04:34:35
URL: http://modey.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0