Fredag 11 januari

Väl tillbaka på jobbet vankades det fredagsfika och ett enormt pepparkakshus som glatt demolerades av gänget. Jag fick en hel hög instruktioner om saker som behövde göras, men det blev lite flaskhalseffekt. Första delen av kvällen fylldes av arbete och den senare delen blev lite av ett vakuum.

Några ligister hackade Bilddagboken.se och la ut lösenord på Pirate Bay. Även denna gång annonserades det via Flashback. Att ta sig friheter med andra människors egendom utan någon slags agenda eller förklaring är verkligen unket och smått nihilistiskt.

Jag hade missat att ladda min bluetooth-pinne innan jag gick hemifrån, så den dog tidigt på passet. Effekten blev både irriterande och lite fridfull. Nu för tiden så är det nästan alltid ljud, i form av musik eller radioprat, som fyller varje paus i vardagen. När det blev tyst så blev det som ett återfall i gamla tiders spankulerande och funderingar utan themesong till. Lite skönt, men samtidigt lite besvärligt. Under matstunden fick jag hålla i luren när Sara ringde, vilket var åbäkigt, men kära hjärtans, det var ju så man brukade hantera telefoner.

Rasmus hörde av sig från en utekväll på stan, men det är knepigt att ta sig ut efter jobbet som bekant, och Marie har skickat sms om kalas i helgen i Uppsala. Synd, för det hade varit roligt alltihopa, men nu är det en jobbhelg och därmed basta.

Sara sov när jag kom hem och jag lånade lite av hennes köttfärssås till nattamat. Nu ska jag ladda ljudpinnen.

Kommentarer
Postat av: Gwellmyn

Men mitt sms kunde du inte svara på! =P

2008-01-12 @ 10:40:20
URL: http://gwellmyn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0