Fredag 25 januari

De flesta nyhetsdagar har ett tema och torsdagens var avhopp.

Efter en skandal i Storbritannien fick ministern Peter Hain kasta in handduken. Sen skulle Mona Sahlin ta sig ett snack med Pär Nuder, vilket snabbt silade ner till politikreportrarna och det kom fram att han blivit petad från sin post som ekonomisk rådgivare för socialdemokraterna.

Mitt i allt detta så föll Italiens regering. Detta efter en avgörande omröstning i senaten, där det skreks och grälades så pass att Romano Prodi svimmade och fick föras ut på bår. Italienarna byter visserligen regering löjeväckande ofta och har ju som bekant goda traditioner av hetsiga debatter som sträcker sig ända tillbaka till romartiden.

Handbollslandslaget åkte ut till slut och vetenskapsredaktionen lanserade inte mindre än tre bra grejer, bland annat om syntetiskt liv och rymdturism. En mycket arbetstung dag, men kul, för det var lite puls.

Efter jobbet fick jag besök av Jocke och Tomas som varit ute med Sara. Hon hade dock begivit sig hem till Edsberg. Pojkarna hade med sig grekisk snabbmat från Medborgarplatsen som vi mumsade på och satt sen och pratade en massa. Det blev sent, men var trevligt.

På fredagen fick jag hasta iväg för att möta Johanna, min journalisthögskolekompis som jag gjorde exjobbet med och tillika kontakten som fixade in mig på Göteborgs-Posten. Hon hade ledigt från sina två barn och ville jättegärna gå och ta en öl, så vi gjorde det. Det blev en komprimerad genomgång av vad vi gör nu för tiden, hur det går, vilka klasskamrater vi har koll på och livsläget i allmänhet. Sen skulle hon till kompisen Tove och jag begav mig hemåt.

Handlade inför kalaset imorgon på vägen och ägnade resten av dagen åt att lojt småplocka i lägenheten, lyssna på podradio och kommunicera med Sara. Såg klart på Juno och tyckte att den var helt okej, men inte så lysande som recensenter världen över tyckt. Eller egentligen var det Ellen Page som var filmen och hon var bra. Problemet med att titta på filmer istället för serier är ju att de tar slut så fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0