Tisdag 15 januari

Vaknade på helt fel sida och var helt slutkörd hela dagen. Försökte ge mig på det med kaffe, joltkola, mat och socker, men ingenting hjälpte. Jag blev dåsig av maten och lyckades glömma min väska i matsalen. Visserligen hade den tyske kocken tagit vara på den åt mig, när jag förvirrat återvände, men jag börjar ju fundera på hur det är ställt med mig. För ett tag sen glömde jag min mössa på ett uteställe som vi var på. Där hade de inte tagit till vara på något, men i gengäld fann jag "min" mössa på H&M för 40 spänn direkt efter.

Sen jag flyttade till Stockholm har jag i regel haft plåtkoll på alla mina tillhörigheter, särskilt alldeles i början när man kände som att hela ens liv fanns i väskan. Så lite oroande är det ju, men Sara hävdar bestämt att folk glömmer saker jämt och ständigt. Men om det ska börja så här är frågan om jag inte måste gps-tagga alla min tillhörigheter innan jag når ålderdomen. "Nycklarna är på väg söderut... på E6:an." Inte helt osannolikt att det är så, det är ju framtiden!

Jag har fått en jobbmobil idag också. Någon slags bastant Nokiahistoria med gps och obekant inre liv. Clas guidade mig lite, men jag hann inte kolla så mycket. Ska ägna den mer uppmärksamhet på ledigheten.

Fortsättningen på kvällen blev tung och trött och det kändes som att jag inte gjorde nåt bra, men vi fick creds för hur vi skött Idrottsgalan i alla fall. Nu ska jag vara tokledig och sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0