Tisdag 1 juli

Det hände lite mer under de sista två dagarna på passet, så det blev inte så tokigt drygt som det var i helgen.

Busstrejken i Stockholm gick igång vid midnatt natten till tisdag och det blev helt plötsligt lite apokalyptisk stämning i staden. Alltså, det var fullkomligt odramatiskt händelseförlopp, men känslan blev ändå lite orolig. Hur ska det gå, hur ska folk göra? Vi började fundera på hur det skulle gå för alla nattvandrare som missat att det var strejk och sen föll tankarna naturligt på exakt hur fullbokade taxibolagen måste bli. Och då finner jag mig på redaktionen tänkandes att det är gott om medarbetare som tar sig hem med taxi och så helt plötsligt hade kaoset nått hela vägen in. Som tur var lyckades vi ordna det för alla och nu när strejken väl pågår så ordnar folk det i förväg.

En liten lustig sak som hänt är att min frys frostade igen, suckade djupt och puttade upp dörren. Jag menar verkligen, som i ville inte gå igen. Så det var bara att börja frosta av. Ljudet av droppande och krasande är ganska trivsamt hur som helst.

Tyvärr har jag sovit bedrövligt och varit enormt trött, men nu är arbetspasset slut och det ska bli skönt att få vila ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0