Onsdag 18 juni

Det börjar bli en vana att skriva med en veckas mellanrum, men nu har jag faktiskt varit relativt internetlös och på semester. Det här är dessutom en mellanlandning hemma i Stockholm för att imorgon bege mig till släkten i Nyköping för att fira midsommar, så det får bli en kort summering av veckan som gått.

Torsdag

Jag gjorde en sista arbetsdag innan semestern och den var fylld av intensivt pysslande med sajten. Gick bra och Maria, Erika och jag var rätt övertrötta och småfnissiga mot slutet.

Fredag
Tvättade, packade och städade lägenheten, eftersom det är tänkt att mormor ska med upp till Stockholm efter midsommar.

Lördag
Jag insåg att jag verkligen ville titta på Sverige-Spanien, men hade bokat upp mig på brädspel, med vad jag trodde var de minst fotbollsintresserade gossarna i umgängeskretsen. Men det skadar inte att fråga, och visst ville de kolla på matchen och visade dessutom upp oväntade kunskaper och entusiasm. Nu gick det som det gick i matchen, men det var roligt ändå. Vi gjorde chokladbollar och spelade nya Britannia. Mycket bra kväll.

Söndag
Resdag. SJ har ju strulat omkring tio av femton resor jag gjort det senaste året, så jag blev inte ett dugg förvånad när de meddelade i högtalarna att det var slut på fungerande X2000-tågset, så vi fick ta ett vanligt lok. Med det försökte de sen köra över Sverige i samma hastighet och det var en spännande upplevelse. Saker knarrade och gnisslade inne i vagnen, men jag somnade så småningom ändå. Väl framme hos Carro i Västra Frölunda var det gamla bekantingar och roligt spel. Nästan som att jag aldrig lämnat Göteborg.

Måndag
Jag fick sova i Carros stora dubbelsäng, vilket var bra för sömnläget. På måndagen blev det mat med Hoppe och Per och därefter utgång på Andra Långgatan med ett stort gäng av kompisarna. Väldigt roligt och efteråt tog vi oss ut till Bergsjön och efterfest hos Moa. Jag bodde i princip i kappsäck och fick sova i deras svala gästrum, men det var lite svårare att sova ändå. Skönt att hänga med folk igen hur som helst.

Tisdag
Jag begav mig en snabb sväng in till stan för att gå på café Talang, som hade sista öppetdagen inför sommaren. Hann fika lite med Malin och tjinxa på lajvargänget. Sen tog jag mig till spelkväll hos Vegard i Gamlestaden och det var en skön avslutning på resan, med kul spel, trevligt sällskap och bra samtal. Fick sova på soffan, men det gick ganska bra det med.

Onsdag
Reste åter med SJ och den här gången så var det inget strul alls. Då jag kom hem så mindes jag plötsligt att det var Sverige-Ryssland och att jag fortfarande inte har någon teve, så jag ringde Tomas och vi skapade en ny fotbollssession. Dani och hans bror hakade på också. Fick pratat lite med Tomas innan det var dags att landa hemma igen. På hemvägen promenerade jag över gården på baksidan och såg en grävling.

Nu bär det av till Nyköping!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0