Fredag 28 mars

En liten medföljande hosta från påsklovet tilltog i styrka under torsdagen och blev en fullfjädrad förkylning. Jag stannade kvar på jobbet, men ordnade inhopparhjälp till morgondagen i form av Maria. Det var en snorig afton, som turligt nog inte innehöll så mycket action. Lilly delade med sig av hennes mormors huskurer, som var en märklig blandning av äggula, citron och socker, möjligtvis en liten skvätt whiskey. Jag tror att jag håller mig till nässpray och varma drycker, jag.

Sov som en stock hela natten och vaknade upp i bedrövligt skick. Det gav med sig lite grann framåt dagen och jag pratade med mamma och Sara på telefon. I övrigt var det bra att jag handlat inför isoleringen, både lättgjord mat och tröstegodis. Jag har ägnat lite tid åt att ligga och läsa i min oöppnade reselektyr från tågfärden hem från Göteborg och lite tid åt att titta igenom gamla serier på datorn. Det är ju fantastiskt trist överlag att vara hemma utan att ha ork att ta sig för nåt, men det är nog bara att tråka på så ger det med sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0