Fredag 7 mars

Vaknade i god tid i dag och hann till och med göra lite ärenden innan jobbet. Där var det fredagsfika och lite pratstunder med kollegorna. Jag fick svar om mitt eventuella hopp till annan arbetsuppgift ett litet tag; tyvärr ett negativt besked. Ska bli skönt när vi kommer ur den här uppstartfasen och man kan börja göra olika saker, men jag har förståelse för att det behövs lite stabilitet och ro först.

Eftersom detta gick i stöpet och det inte blir någon operation så har jag nu åtminstone en ledighet på gång; efter det här passet är slut på onsdag så är jag ledig till måndagen efter påsk (annars mer känd som GothCon). Ska bli jätteskönt och jag ska ta mig någon eller några dagar i Göteborg förutom konventet, är tanken.

En annan högtid var i åstundan den här kvällen, nämligen 8 mars, vilket jag jobbade lite på. Noterade återigen annonsen för nöjesreporter som ligger på sajten, vilken illustreras av en dataspelsflicka med stort vapen och välanimerad byst, eftersom reportertjänsten ifråga även ska omfatta spelsidan. Det är lite töligt, men spelvärldens kvinnliga avatarer har till största del gravitationsbetvingande kroppar och det ligger väl i spelföretagens intresse då målgruppen för dataspel är pojkar. Det finns klart lysande undantag, men på det hela taget så skäms inte företagen över att sälja på ett gammalt klassiskt knep som sex.

Att de inte bryr sig om vilka normer de blir medskyldiga till är en sak, men att tidningen, som ändå har en massa samhällsansvar av opinionsbildande art och vidare en liten uppryckning inför 8 mars, ska ha detta på sajten... Man tror ju att man är förflyttad till 50-talet.

Kommentarer
Postat av: Gwellmyn

Håller med om att bilden är otroligt fånig. De hade kunnat tagit en bild på Samus Aran istället från Metroid spelen. Fortfarande en snygg brud visserligen, men ack så mycket coolare.

2008-03-08 @ 09:04:07
URL: http://gwellmyn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0