Söndag 16 mars

Ännu en hektisk ledighet. På torsdagen var jag hos Hanna i Sickla, blev bjuden på raggmunk och fick prata ikapp lite på hennes liv och mitt. Hon och jag träffades på Göteborgs-Posten och blev kompisar. Vi är lika gamla och kommer från Värmland, jobbar på samma jobb och har en hel del gemensamt, samtidigt som vi är totalt olika till sättet. Tryggt, men ändå alltid spännande att ses.

På fredagen hade jag Dani, en av de nyare kompisarna i bekantskapskretsen över, samtidigt som Klas och Janette från Göteborg. En ny mix som gick väldigt väl. Vi strålade samman med Tomas och Sofia på stan och begav oss till Konstfack som hade vårbal. Tyvärr hade de stängt när vi tagit oss ut till Hägersten, men vi fick i gengäld en rundtur inne på skolan av Sofia som går där på metallinjen (eller vad det nu kan tänkas heta). Det var enorma hallar, med märkliga verktyg och stora turbiner. Alltid lite kittlande att befinna sig i offentliga lokaler efter stängningsdags. Istället för den tillställningen så åkte vi alla hem till mig och käkade nattmat och fortsatte kalasa. Klas och Sofia sov över och dagen efter blev stillsam. Klas fortsatte resan till en kompis i Uppsala som fyllde år.

Sofia försökte locka med mig på Guitar Hero hemma hos Olle, men jag tog det lugnt hemma tills de ringde och var ute på Medusa. Eftersom jag fortfarande var pigg så åkte jag dit och fick träffa dom och Stoffe från Arvika som hakat på. Det blev en kort men intensiv utgång, med dans och mycket luftgitarr.

På söndagen var vi ute hos Jocke och Dani i Sätra och spelade brädspel. Det gick dåligt i spelet, men det gjorde inget för det var väldigt gemytligt.

Jag har vidare försökt planera lite inför Göteborgsresan och det börjar arta sig väl. Åker på onsdag och stannar i en knapp vecka. Det blir nog mest GothCon, men å andra sidan så kommer de allra flesta jag känner att vara där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0