Tisdag 18 mars

På måndagen hade jag Tobias, Ove, Jocke, Dani och Tomas över på spel. Det började snöa när vi var nere vid Fridhemsplan för att handla och Hoppe informerade att det Göteborg inte var stort bättre på väderfronten. Jag som hade tänkt börja använda vanliga skor och skippa vinterkappan på resan dit. Trots oengagerat snöande under hela vintern så hade det varit skönt med lite vårsol utanför cafeterian på GothCon.

Vi käkade lax och hade en bra spelsession, fast jag var jättetrött och har dragit på mig någon form av segdragen småförkylning. Också opassande för reseplanerna. Vidare har mitt headset klappat ihop och spelar allt på 20 procent av volymen. Tanken var att jag skulle hinna till en Telia-butik och lösa det innan tisdagens spel ute hos Tomas i Solna, vilket jag hittade en i Kista galleria. Där sa dock expediten att jag behövde garantibevis eller återvända till butiken där manicken köptes. Jag tänkte att jag kunde köpa ett nytt, eftersom det är bra att ha på tågresorna, men det visade sig att grejen kostade knappt 1200 kronor. Pappa meddelade att headsetet var köpt på nätet och jag ska nu ge mig i kast med att hitta papprena till den, för på de prisnivåerna så blir det inget impulshandlande.

Sen hann jag prata lite med mamma om hur det gått för mormor som fått åka till akuten för lunginflammation. Kändes dumt att inte bara släppa allt och åka dit, även om vår kusinfamilj som bor i samma stad hade koll på läget och mormor redan fått åka hem från sjukhuset. Jag har bokat biljetter redan och gjort upp möten med folk i Göteborg, vilket torde utgöra mina ursäkter, men det känns fortfarande kasst att man är så fast i sitt eget liv.

Vidare hann jag inte prata så länge med mamma, eller pappa som ringde sen, eller Sara som hörde av sig flera gånger under kvällen. Det kändes som att det ringde hela tiden när vi satt och spelade. Så då fick jag tudelat dåligt samvete för att jag dels inte kunde ägna tid åt familjen och dels för att jag höll på och gå ut för att prata i telefon hela tiden, när man bokat upp sig med kompisarna.

Det var hur som helst ett väldigt bra speltillfälle som Tomas kokat ihop åt oss och alla var väldigt uppåt och glada på hemvägen. Vi hann med alla anslutningar och kom hem i all ordning. Nu ska jag bara packa och ställa i ordning lägenheten inför bortavaron.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0