Fredag 16 maj

Den första lediga dagen var inte så ledig eftersom jag bokat in mig på möte på jobbet. Det var en tvåtimmars workshop och bara ordet ger en ju svåra konsultvibbar, men det var faktiskt riktigt roligt. Jag fick träffa lite folk som jobbar med tekniken bakom kulisserna och tycka till lite. Känns alltid som att arbetet får lite tyngd när man märker att det finns en ensemble som möjliggör det; fler som jobbar mot samma mål som en själv.

Och att vara på jobbet utan att behöva jobba är ju alltid trevligt. Efter insatsen var det bara att strosa ut i solskenet och göra vad jag ville. Tråkigt nog hade jag en hälsomässigt dålig dag med migrän, kvarvarande förkylning och viss påverkan av månen. Så detta "vad jag ville" blev att gå och handla vid Fridhemsplan och knalla hem i all stillsamhet.

Jag ringde mamma som är på besök hos mormor i Nyköping och konsulterade henne om bästa sättet att laga köttfärsås. Hon förmedlade försiktigt att jag kanske är den sortens person som bör ha en kokbok nära till hands och det kan hon ha helt rätt i. Men min improviserade köttfärsås blev i alla fall helt okej och jag tog en huvudvärkstablett och tittade på film.

Kommentarer
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Godnatt!

2008-05-17 @ 02:31:56
URL: http://TUMADRE.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0