Lördag 10 maj

I julas fick jag ett presentkort på Intersport i syfte att köpa en ny ryggsäck. Min gamla har varit med sen jag gick på högstadiet, alltså en sammantagen ålder på omkring 13 år. Den har varit väldigt slitstark i kontrast till en del andra produkter som silats igenom tillvaron, må jag säga. Det var rätt länge sen jag var inne i en sportbutik och därför tror jag att livsstilspropagandan slog mig hårdare. Det handlar ju inte bara om att kränga prylar för gym och sportaffärer etc, det handlar om att etablera "den sportande människan" som koncept. Hon ska ha vissa attribut, attiraljer och ett eget sätt att klä sig, även som civil.

Jag gav mig på att även införskaffa baddräkt och bikini eftersom sommaren kommit i full fägring till Stockholm. Det visade sig inte vara det lättaste eftersom butiken i fråga var veckogammal och hade begränsat utbud av storlekar. Sara hade tipsat om att köpa en storlek större än vanlig klädstorlek, men just den verkade helt utrensad. De badkläder som var större var som säckar och de som var mindre som korvskinn och jag tror jag störde de närliggande provrummen med mitt fnittrande åt detta. Det blev slutligen en bikiniöverdel och en stabil ryggsäck. Jag får lösa resten en annan dag. På vägen hem fick jag genast nytta av ryggsäcken när jag handlade mat och vin till fredagen. Den kändes schysst och funktionell.

På fredagen var det spelträff och social samvaro efteråt. Göran, Tomas, Björn, Micke från Ålgården och jag hade en lång och givande pratstund om kommande spel, varpå det blev middag; en lite meckigare köttfärssås än vanligt och min nya patenterade grekiska sallad där alla bitar är jämnstora och enorma. Detta gick hem och vi hann dricka lite vin innan pojkarnas respektive började droppa in. Vidare tillkom även en kompis till Malin samt Olle och Sofia senare på kvällen.

Jag hade inte kommit till insikt om att det var en hel del folk som skulle komma, men som tur var hade jag handlat snacks i överflöd och det var hemskt trevligt. Vi höll på till sena natten och Olle och Sofia lånade sängplats och sov över. Det enda tråkiga var att jag under natten utvecklade den märkliga ledvärk som förföljt mig på fredagen och den blev fullblommad feber till morgonen, komplett med förkylning, kraftigt ont i halsen och hosta. Min i övrigt ganska kallsinniga febertermometer har för ovanlighetens skull bekräftat saken.

Det blev lite bättre när vi tog oss upp och kunde röra oss ut i svalkan på balkongen. Utomhus i solen var det sommarvarmt och inne i lägenheten blev det stekhett. Sofia stannade kvar hela dagen och vi var bakfyllesåsiga ihop. Jag har saknat just det elementet lite; det brukade vara allmäntillståndet efter kalasen i Göteborg, att man spenderade även dagen efter i loj och gemytlig samvaro.

Efter att Sofia gick framåt aftonen så har jag försökt driva ut febern med allsköns medel, men det enda som verkar hjälpa är Ipren. Är lite yr och trött, men har i alla fall fått lägenheten i ursprungligt skick och nu är det nog bara att vila ut sjukdomen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0