Lördag 24 maj

Kom iväg tidigt på torsdagen för att gå till doktorn på Södermalm och hinna med ett möte innan själva jobbet började. Det var lite väl snabba ryck och jag hastade runt i tunnelbanesystemet för att komma i tid till allt. Det blir så långa dagar när man lämnar hemmet vid elva och kommer hem mitt i natten. Just den dagen var det semifinal i schlager och jag fick inte mycket gjort av riktiga nyheter.

På tal om just "riktighet" (Göran påpekade under nåt nattligt djupsamtal att jag ofta benämner webbredaktörjobbet som något motsatt till detta) så har det dykt upp en öppning att söka annan, mer riktig, sysselsättning. Jag funderar på att åtminstone ansöka, men troligtvis blir det inget av eftersom jag inte är särskilt kvalificerad. Det pågår intensivt tankearbete i frågan hur som helst.

Lördagen bestod också mest i schlagervåndor och vi jobbade över till två på natten. Imorgon är sista jobbkvällen på det här femdagarspasset. Ska bli skönt.

Kommentarer
Postat av: Gwellmyn

Det är klart att du ska söka, det värsta som kan hända är att du får ett nej.

2008-05-25 @ 10:40:39
Postat av: Carolin

Jag tycker oxå du ska söka. Btw orkar du läsa ett nytt exemplar av ordbajs på helgon skulle jag bli väldigt glad!

2008-05-29 @ 03:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0