Onsdag 7 maj

Tjoho! Jag får bo kvar i min lånta lägenhet på Stadshagsplan till maj 2009!

Har gått och omedvetet spanat på bostadsmarknaden, lite fina köpelägenheter och mitt tyvärr inte tillräckligt stora sparkapital ett tag nu utan att riktigt veta varför. Sen slog det mig att det kanske var dags att kolla upp min situation till hösten med Anton, min hyresvärd, för att kunna planera mer strategiskt. Han svarade att jag visst kunde få förlängt och helt plötsligt så kändes det som en tyngd lyftes av mig. Jag slipper krångla med flytt och lägenhetssökande och alla de excentriska människor som hyr ut i den här staden. Jag får bo kvar i den här trevliga lyan i ett helt år till.

Det har i övrigt varit en bra dag. Jag väcktes av Johannes på jobbet som ringde och avstyrde vårt redaktörsmöte. Efter det kunde jag inte somna om utan gick upp och lommade runt i lägenheten tills Tobias hörde av sig och ville komma förbi. Han fick kaffe och vi pratade ikapp lite innan vi begav oss ner på stan. Jag försöker hitta en bok och vi tog oss till Science Fiction-bokhandeln i Gamla stan. De hade den inte, tyvärr. En något apatisk expedit tittade på mig med höjda ögonbryn. "Du menar den gamla?" Tobias meddelade att det inte fanns fler bokhandlar av det här slaget i Stockholm, så det är väl bara att slå sig in på second hand-marknaden.

Sen blev det spel i Sätra, bra sådant, men med på tok för många deltagare. Vi fick spaghetti och köttfärssås. Sen fick jag följe på hemvägen av Tomas och Ove.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0