I rymden kan ingen räkna

I dag var lite rymdtema. Jag låg på gränsen till ett migränanfall och såg små stjärnor och lustiga ljusfenomen i utkanten av synfältet hela tiden, men som tur var hade jag kommit ihåg att ta med min medicin. Vidare gick vårt system ner och det var riktigt illa; helt utelåsta i två och en halv timma. I nyhetsflödet på nätet, en hel eon.

När vi väl kom upp igen hade jag lovat bort mig på att bygga ett stort paket till ära av Christer Fuglesangs förestående rymdfärd. Vår tekniker hade byggt en liten nedräkningsdosa som synkade med Nasas, men någonstans under kvällen började klockskrället räkna framåt istället för ned. En läsares spydiga kommentar: Har ni köpt klockan på Gekås elllleeer?

Man fick lite space dementia av att titta på den faktiskt; ibland gick den fram, ibland tillbaka och ibland ändrade den hastighet. Jag tog först bort den, men ångrade mig när uppskjutningen av Discovery på Cape Canaveral närmade sig. Den visade åtminstone ungefärlig tid till take-off och mot slutet av den här kvällen kände jag mig inte särskilt knusslig.

Imorgon är de i alla fall uppe i rymden och allt ståhejet är över. Ta i trä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0