Tre ben

Vad gör man med en säng som står på tre ben? Jag tyckte vid nåt tillfälle att sängen börjat luta lite och igår rullade jag prövande mot lutningen varpå sängen började svikta. Det visade sig att ett av benen vikt sig och lossnade i min hand när jag kollade. Inte annat att göra än att avmontera alla benen och nu står den på gästmadrasser, lägre på nåt japanskt vis, men oväntat bra höjd.

Idag har jag skaffat mig Lastfm, Spotify och Twitter och drabbades så klart av information overload. De två förstnämnda är musiktjänster som gör att man kan lyssna gratis på olika vis. Lastfm kan också tipsa om musik i samma genrer som man spelar mycket, vilket är bra för en musikopat som mig. Twitter är en något poänglös sida där man kan skriva små uppdateringar ur sitt eget liv, eller tipsa om länkar, och sen följa vad kompisar och andra sysselsätter sig med på nätet. Twitter - kvitter. Samma effekt uppnås ju med statusuppdateringen på Facebook, vilket min gode arbetskamrat Andreas Rolfer inte var sen att påpeka för mig.

Efter denna digitaliserade pärs kom Göran över efter sitt jobb, vi käkade middag och pratade, Sen kom Tomas efter sitt jobb på tunnelbanan och hade med sig bullar. Det här var min första obokade dag, men igår var den första lediga och då hade jag Lova över på fika innan hon skulle med tåget hem till Göteborg och Jimmy kom på kvällen.

Lova hade spenderat veckan i Stockholm och jag jobbade tyvärr fem av de sju dagarna, men vi hann med en utgång förra torsdagen. Det var mycket lyckat. Middag på det italienska stället nedanför kullen, vin och choklad hemma hos mig, Underbara bar, uppslutning med kompisar till Lovas fling på Söders hjärta och slutligen en kanske något överflödig sejour på Skeppsbar. Gänget vi slöt upp med jobbade på Ordfront och jag träffade en av tjejerna från nyår, så det fanns mycket att prata om. Vidare hade både Lovas pojk lajvat, liksom en av de andra och chefen för arbetslaget som de var hade jobbat på DN. Funkade socialt mycket bra.

De senaste två veckorna har alltså varit min tyngre variant av jobbperioder och det har känts av. Det är mycket i görningen på tidningen, bland annat den nya sajten som ska lanseras. Den läckte ut under en av kvällarna och det påföljande dragandet i panikbromsen fick den gamla sajten att haverera. Blev lite kalabalik. Vidare håller vi ju på att utbilda oss i nya systemet och det ger merarbete. En av kvällarna kom jag in tidigare på kurs och skulle gå hem tidigt, men glömde bort det, så det blev en tolvtimmars arbetsdag mitt alltihop. Kände mig som en urvriden trasa i slutet. Men nu ska jag vara ledig i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0