Sista kalaset på ett tag

Idag var jag och Jimmy och promenerade i Midsommarkransen, stadsdelen där mitt nya tilltänkta hem ligger. Det är grönt och lummigt, just idag hade det regnat och asfalten doftade sommar. Jag tror att jag kommer att trivas där. Däremot så vet jag ingenting om de nya grannarna eller förutsättningarna att leva i en bostadsrättsförening, så istället för en inflyttningsfest hade jag en utflyttningsfest för Stadshagsplan 10 på lördagen.

Det var skoj. Folk kom lite sent, men stannade i gengäld länge; jag krängde min bakmaskin till Rasmus, fick träffa Elsa som jag inte sett på evigheter, lärde känna Jimmys kompis Birger lite mer, blandade tvivelaktig dricka och fick leka lekar. Göran kom sent, men startade ett otippat dansgolv och han, Emma och Tomas stannade sent. Mycket lyckat.

När jag åker tunnelbana till Jimmy har man lite läsetid och jag håller nu på med Hannas bok Karlstad Zoologiska. Vi är lika gamla och kommer båda från Värmland, men lärde känna varandra först i vuxen ålder. Jag tror att jag hade haft en helt annan inställning till innehållet om det varit en främmande person som varit författaren. Nu sitter jag och jämför platser och tidpunkter som Hanna skriver om (det är en barndomsskildring); var var jag då, vad gjorde jag? Det är hög igenkänningsfaktor på alla detaljer.

Imorgon ska jag och Jimmy gå på Coraline på Hornstulls kvartersbio. Ska bli kul,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0