Mitt i maj

I söndags hade jag en gammal vän på besök. Lova hade klippt lugg och skaffat glasögon, vilket fick henne att se ut lite grann som en snygg stiliserad bibliotikarie.

Vi satte oss i fiket i Rålambshovsparken och njöt av solen. Jag har sneglat ett par gånger på det och måste säga att hela inrättningen lever upp till förväntningarna. Palmblad fladdrade lojt i vinden från Riddarfjärden och det fanns låga rottingsoffor med dynor, som kuttrande kärlekspar satt och myste i. Vi var inte tillräckligt kosmopolitiska för att ta en drink i utomhusbaren, men det låg något klart semstrigt över platsen.

Tyvärr gick solen i moln framåt eftermiddagen så vi fortsatte på grekrestaurang och vidare hem till mig för kaffe på balkongen och samtal om gamla och nya tider. Lova är nyutexaminerad psykolog och det finns en viss möjlighet att hon kommer hit till Stockholm för ptp-tjänstgöringen. Det vore väldigt trevligt. Det är dock om de andra alternativen faller, men det är jag helt med på; vi som inte är urstockholmare skyr ju som bekant staden.

Ledigheten omfattade även ett besök hos Jimmys bekanta i Fruängen, en rolig kväll med gitarrer och skrock, liksom en fotbollsafton med Stoffe från Arvika, som räddade upp min semifinal i Champions League. Tyvärr gick ju mitt lag bet, men det var skoj ändå. Jag är nog inte så gjuten i mitt anhängarskap än, men jag räknar med att det kommer. Vidare fick jag åter visa upp lägenheten för en spekulant. Hon verkade nöjd, men det gjorde ju även de tidigare, så det kanske inte säger så mycket.

Nu är jag åter i arbete, men efter en överlag väl spenderad ledighet.

Kommentarer
Postat av: Arktos

Vad menar du med att icke-urstockholmare skyr staden? Menar du att alla som flyttar dit (vilka är rätt många) känner sig dittvingade av omständigheterna? Jag tror nog allt att du drar allt för många över en kam.

2009-05-16 @ 10:09:05
URL: http://bjornaxen.wordpress.com
Postat av: Modey

Jag pratade egentligen mer om de som inte flyttar hit, men det finns en tendens att de som flyttar till Stockholm gör det på grund av andra orsaker än just en längtan efter stan i sig. Jag skulle aldrig drömma om att dra alla över en kam. :)

2009-05-16 @ 14:21:20
URL: http://modey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0