Sommaren has left the building

Hösten har kommit till Stockholm. Det har blivit rått och kallt om kvällarna, löven har börjat gulna på träden utanför min balkong och jag har fått börja brottas med den dystra tanken på att det är långt till nästa sommar. Brottningsmatchen går rätt bra, men jag har sympati för folk som påverkas starkt av väder och årstider.

Det hände en spännande grej natten/morgonen som jag gick av förra jobbpasset. Sittandes vid datorn till alldeles för sent/tidigt hörde jag plötsligt en helikopter dåna förbi strax utanför. "Det måste vara en polisjakt som heter duga", tänkte jag, helt övertygad om att myndigheter kontrollerar luftrummet. Strax därefter fick jag TT-flashen om Västberga-rånet. Stadsdelen Västberga ligger precis på andra sidan stora vägen från mig, så det var riktigt nära. Det var fortfarande aktuellt när jag återvände till jobbet efter min ledighet och nu börjar jag bli heligt trött på det.

Lediga dagar är till för att avnjutas, men tyvärr har det varit lite småskraltigt med migrän och trötthet. Jimmy och jag kom iväg på resturangbesök och lite shoppande i alla fall. (Jag glömde inte att köpa en T20 när jag väl var i SF-bokhandeln.) På fredagen var vi en sväng på Landet med Erik och Sofia, varpå de, med en hög konstfackkamrater, kom upp till min lägenhet efteråt. Mycket trevligt och dessutom fyllde Tomas med sällskap senare på kvällen.

Nu har Tomas begivit sig till Malmö och jag inväntar fredagen då jag själv ska följa efter. Sara fyller 25 år i november och nu ska det firas. Ser fram emot en liten semester i södern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0