Livets goda

Det har varit en rolig helg. Min kompis Stefan kom uppresande från Göteborg på fredagen och vi hade en gemytlig kväll, han, jag och Jimmy, med spel och vin och prat till sena natten. Stefan hade lite svårt att tro mig när jag sa att jag bott i Stockholm i tre år nu.

På lördagen for jag och Jimmy upp till Uppsala för att gå på grillfest tillika inflyttningskalas. Marie och Daniel hade skaffat sig en enormt fin lägenhet i Sala backe, med frodiga parker runt huset och ett ståtligt grilltorn i tegel på gården. Jag lyckades peta ner en korv på glöden innan jag blev förvisad från grillzonen.

Det var något vagt bekant över de andra på festen och så småningom lyckades vi enas om att vi setts på Maries kalas förr om åren. Rätt kul att återuppta åratal gamla diskussioner. Men mest var det roligt att få umgås med Marie och sedemera också Therese, en annan gammal arvikavän som bor i Uppsala.

Söndagen bestod mest i att navigera hemåt, införskaffa mat och mysa framför en radda filmer. Inte helt tokigt alls.

Nu är jag åter på jobbet och alla de ordinarie arbetskamraterna börjar återvända, vilket är trevligt, dels för att jag saknat dem lite och dels för att jag inte behöver göra lika mycket extrainsatser. Det är till att vara lat.

Kommentarer
Postat av: Gwellmyn

Jag trodde det kallades för "taktisk"?

2009-09-01 @ 06:40:24
URL: http://spelklassiker.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0