Vardagligheter och katastrofer

Tillbaka på jobbet och nu relativt oförkyld. Jag fick stanna hemma första dagen, vilket nog var precis vad jag behövde för sedan var det nästan avklarat. Förkylning måste vara den fånigaste åkomman någonsin. Vätska in, tapetklister ut och därtill hörande täppa i rören. Och tröttheten.

Sista halvtimmen på passet inträffade jordbävningen på Haiti. Vi gjorde så gott det gick, men i inledningsfasen av naturkatastrofer är allting mycket oklart. Jag har följt nyheterna därifrån under ledigheten och det ser verkligen fruktansvärt ut. Idag på Rapport stod en förtvivlad Stefan Åsberg och berättade om hemskheterna. Det är inte ofta man ser en förbannad reporter, men han var verkligen i affekt.

Själv brottas jag med enklare frågor; tjänster som utlysts och försök att hitta en bra lokal för födelsedagsfirande. Vardagligheter, men de tar upp min tankeverksamhet. Jag satte in lite pengar till Radiohjälpens Haiti-insamling i ett försök att mildra dissonansen.

På fredagen spelade vi spel och drack vin hemma hos Jimmys kompis Gustaf. Det var skojigt, alldeles lagom fredagsmysigt. Tyvärr började Jimmys grannar sin dag tidigt med att lägga klinkers. Jag undrade länge vad i hela friden man behöver spika i timtal för att tillverka i en lägenhet. Det blev störd slummer som bäst och en lugn dag idag, med godis och film (Watchmen och Orphan).

Har börjat bjuda in folk till födelsedagen för att se hur många det kan tänkas bli. I processen att ta kontakt med folk så får man också just det; kontakt. Det är roligt och väldigt nostalgiskt, samtidigt som man får en del erbjudanden om sociala aktiviteter. Uppiggande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0