Det brinner!

I dag brann det på min gata. Tydligen hade det tagit fyr i ett restaurangkök och därefter hade branden spridit sig till en stor industribyggnad. Jag åkte förbi det exakta huset igår natt och undrade lite vad som fanns i det, vad det var för nåt. Nu läser jag att det var ett industrihotell.

Det började med att Dani och jag upptäckte en lågt hovrande helikopter genom köksfönstret och sist det flög lågsniffande flygmaskiner över grannskapet så var det rånarna i Västberga som körde dem, så jag gick raskt in på nätet för att kolla. Branden gick faktiskt att se från mitt vardagsrumsfönster, som vagt upplysta och bolmande rökmoln över hustaken.

När Peter och Dani skulle hem tog jag ursäkten att följa dem på vägen för att få en närmare kik, men så klart var det avspärrat runt hela området. Jag fick en uppfriskande kvällspromenad, i alla fall.

Trots arbete har jag varit på kalas i helgen. Det var kollektivet i Skarpnäck som hade Hawaii-fest och det gick ju inte att missa. Jag kom dit, lätt uppstressad av jobbet, men blev genast meddragen till "flighten" tillsammans med Katta som också kom sent till festen.

"Flighten" bestod av en mycket suggestiv ljudteater; vi fick gå in med stängda ögon i ett rum och sätta oss till rätta på kuddar. Det som hördes var först flygplatssorl, sedan dånande flygplansmotorer och flygvärdinnornas genomgång av säkerhetsrutiner och vilken film som skulle visas under resans gång. Så småningom landade vi på Hawaii och fick veta att det var natt, si och så många grader varmt och att poolen var öppen på hotellet liksom alla nöjen man kunde syssla med på ön. Precis mot slutet smög värdfolket in i rummet igen och när vi öppnade ögonen jublade de och rytmisk musik började spela.

Jätterolig idé och genomförande. Fick lite igen dagen därpå, men inte så farligt.

Nu ska jag samla mig för att åka till Göteborg i helgen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0