Återupprättar Loggboken

Nu börjar det bli löjligt länge sedan jag skrev något i min weblog. Hela poängen var ju lite att redogöra för vad som händer. Får försöka sammanfatta lite snabbt så att jag kan komma vidare.

Hot om uppsägning. Tråkigt men sant; tidningen vill säga upp folk och trots att jag jobbat på redaktionen i fyra år snart så var jag bland de som arbetat kortast tid och hamnade på Listan. Vi fick veta detta torsdagen 15 april och måndagen 26 april bröt förhandlingarna ihop. Det är inte avgjort än utan är uppe på central nivå, så jag håller ett fast grepp om hoppet och återkommer i frågan.

Begravning.
Mina kusiners morfar gick bort på långfredagen. Begravningen var i Oxelösund på valborgsmässoafton och jag, mamma och pappa sov över hos mormor för att vara med på den. Många besökare och ett rätt fint tal av prästen, trots allt det religiösa. Vi spenderade vår barndoms midsomrar på morfaderns sommarö i Nyköpings skärgård och det var mycket minnen som kom över mig när jag lyssnade på livsteckningen.

Lite roligare saker. Det var kalas i Ovänners kollektiv ute i Husby, helgen efter beskedet på jobbet. Bra att få skaka av sig lite av allvaret. Till stora delar en rolig tillställning, med utklädningstema som följdes på ett föredömligt sätt av festdeltagarna. Vidare har två kompisar i Jimmys bekantskapskrets har haft 30-årskalas så jag har lärt känna det gänget lite bättre.

Här i trakterna (Midsommarkransen/Aspudden) har vi börjat göra saker på lokal basis, bland annat besökt spelcaféet två kvarter bort från mig. Vi har även spelat hemma hos Peter som flyttat in i backen ovanför Jimmy. Man kan se in i Jimmys vardagsrum från Peters vardagsrum.

Fanny var i stan för att ställa ut sina alster på en seriemässa. Jag var förbi och kollade innan jobbet, mycket spännande. Dessutom har jag hunnit träffa Hanna och det var sannerligen inte i går. Inte ens i år. Vi åt på Sjöpärlan och lade planerna för en helrenovering av min lägenhet. Det slutade med att Hanna bjöd på en jordglob åt mig på Tradera.

Kulturkonsumtion:
Jag har nu sett Avatar och funnit den väga för lätt. Det kan absolut ha att göra med min avsaknad av djupseende och att vi såg den på en vanlig teve, men varför gör han inte ett bra skript när han nu har detta fantastiska sceneri att bygga på? Jag förstår inte. I stället har vi sett på Drew Barrymores regidebut Whip It. Jag är såld. Eller köpt? Alltså, jag gillar den skarpt! Mycket nostalgiska vibbar av min egen uppväxt (om man byter rollerderby mot fotboll och punkband).

Personligt: Jag har färgat håret rött. Och mitt lag vann Premier League.

Kommentarer
Postat av: Jocke

Jag kommer aldrig fatta hur du fastnade för Chelsea... Synd faktiskt

2010-05-11 @ 19:52:59
Postat av: en annan Jocke (Janson)

Håller tummarna för jobbet! Kul att se hur du har det :)

2010-05-17 @ 09:29:51
URL: http://www.petanque.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0